torsdag 27 december 2007

Inlägg nr2

Håbo Portalen ( www.haboportalen.se) har råkat ut för ett fall i Google serp. Kanske ännu värre, för ban? Hur som helst, sidan indexeras inte längre i Gooogle. Ingen kunde säga varför, teorier finns om dublicate content, paid link ad etc...men ingen vet med säkerhet och den stora G är tyst.

Ska jag vara orolig eller? Finns det ett liv bortom Google? Jovisst, sidan klarar sig, men man är irriterad för ingen kan avgöra varför sidan är borta...det kosntiga är att Fotoalbumet klarade sig, samt Konstrundan som ligger i en rotmapp.

Dessutom måste jag avgöra huruvida jag ska flytta innehållet från www.balstabo.nu till www.haboportalen.se . Det sistnämnda pekar på förstnämnda just nu. Det handlar om en stor flytt, där även flera databas måste flyttas med mera, dessutom funderar jag på en stor redesign när det gälle rutseende. Vi får se vad som händer snart...

En tidig julklapp i december handlade om min andra sida www.aerofoto.se som handlar om flygfotografering med mast och zeppelinare. Jag lyckades regga hem domänen flygfoto.nu såm jag ser som en stor fjäder i hatten. Även där pekar det sistnämnda på det förstnämnda. Hur dessa ska utvecklas (ihop eller parallellt) har jag ännu inte bestämmt.

God Fortsättning...

Inga kommentarer: